Velkommen som bruker av den smarte Helseboka-plattformen

Nå er dere satt opp som tilbyder/klinikk og som proffbrukere i Helseboka. Vi har skrudd på funksjonene timeplukking og video om ikke annet er avtalt. Si fra om det er behov for andre funksjoner eller justeringer på oppsettet.

Hvordan komme igang:

  1. Bruk (evt. innstaller) nettleseren Google Chrome som er mest kompatibel med Helseboka Pro.

  2. Logg inn på helseboka.pro (husk at pasientene logger inn på helseboka.app, fra de nedlastbare appene eller via snarveier på web eller i SMS).

  3. Gå gjennom onboardingen:
    –Godta betingelsene
    –Systemet sjekker din helsepersonellregister-status
    –Velg hvilke arbeidsplasser du vil bruke med Helseboka
    –Velg så kun Frittstående om du er sikker på at du ikke skal bruke en annen praksis der du har forbindelse til Norsk Helsenett
    –Trykk så på kortet Velg abonnement på forsiden for å bestille det abonnementet du skal ha

  4. Bruk Inviter til videosamtale bak pluss-knappen på forsiden for å sette opp en drop-in videosamtale. Slike invitasjoner legges også under Forespørsler i Timeboken.

  5. Skru på Drop-in videomottak under Timebok for å ta imot drop-in videotimer utenom invitasjon, men skru gjerne av igjen når du avslutter arbeidsøkten.

  6. Sett opp videotimer og/eller vanlige timer under Timebok dersom du ønsker det. Disse blir tilgjengelig for timeplukking.

  7. Send eKonsultasjons-meldinger med pluss-knappen eller besvar meldinger under Dialog. Kan også sendes fra journalsystemet med eget skjema i noen systemer eller ved å sende til adressen Egenregistrerte pasientopplysninger under Helseboka, ellers tilsvarende PLO-meldinger. Pass på at pasientens mobilnummer ligger i det siste feltet når dere sender meldinger fra journalsystemet slik: Mobil: NNNNNNNN (unntak for Pridok, da holder det med mobilnummeret i siste felt)

  8. NB: Valgene under innstillinger bør ikke røres uten etter at dere forstår helt hvordan de virker.

Hvordan gi et best mulig inntrykk av dere som tilbyder:

  1. Gå til Oppsett og Profesjonell informasjon. Trykk på symbolet til venstre for navnet ditt og last opp et bilde av deg som vil vises for pasientene.

  2. Trykk gjerne også på blyanten til høyre for Informasjon under Profesjonell informasjon, så kan du endre informasjonsteksten om deg som helsepersonell. Denne teksten vises også for brukerne.

  3. Gå til Oppsett og Tilbyderinformasjon. Skru så av eller på de andre brukerne hos dere så bare de riktige står aktivert.

  4. Trykk gjerne på blyanten til høyre for Informasjon for å endre informasjon om dere som tilbyder/klinikk.

  5. Noter ned den 4-siffrede TILBYDER-ID.

Hvordan integrere med nettsider og SMS:

  1. Legg f.eks. ut slike knapper på websidene:
    Bestill time hos oss:
    helseboka.app/b/c/TILBYDER-ID
    Skriv sikkert til oss:
    helseboka.app/m/c/TILBYDER-ID
    Gå til videoventerom:
    helseboka.app/r/c/TILBYDER-ID
    Bruk https:// først. Det er også andre direktelenker som dette.

  2. Legg til tekst og linker i SMS-er som sendes ut fra nåværende journalsystem
    Du kan se, flytte eller avbestille timer under Kalender i helseboka.app
    Du bør gå inn her 10-15 minutter før videotimen: helseboka.app/r/c/TILBYDER-ID
    NB: Bruk https://

  3. Vi har samarbeid noen nettsideleverandører som vet hva som skal til.

Hvordan integrere med journalsystemene:

  1. InfoDoc-kunder må ha PLO-modulen for kommunikasjon med Helseboka. Send så en pasientmelding til adressen Egenregistrerte pasientopplysninger under Helseboka. Deretter er kommunikasjonen satt opp.

  2. I Pridok kan man skru på integrasjon med Helseboka under virksomhetsinnstillingene og deretter sende en pasientmelding. Den finnes bak pluss-knappen i Pridok. Deretter er kommunikasjonen satt opp.

  3. CGM journal kobles opp mot Helseboka ved å sende en pasientmelding til adressen Egenregistrerte pasientopplysninger under Helseboka. Deretter er kommunikasjonen satt opp.

  4. System X kobles opp mot Helseboka ved å sende melding i Helseboka fra en pasient som er kjent i System X. Det må gjøres etter at proffbruker har aktivert seg ved å logge inn på helseboka.pro under tilsvarende prakis. Deretter er fremgangsmåten som ved PLO-meldinger.

  5. Ta kontakt for integrasjon med andre journalsystemer.

Bare si fra her eller ved hjelp av kundesenterknappen nede til høyre om det er noe mere. Kos dere med en effektiv og smittevernvennlig pasientkommunikasjon. Lykke til!

Fant du svaret?